Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

Οι ρίζες μου

ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΜΟΥ

Πασχίζω χρόνους για νάβρω τις ρίζες μου:

Πoιοί είναι αυτοί όπου την Υλήεσσα κατοικούν,

τι στα χρόνια που πέρασαν έπραξαν

μα και τι εις το μέλλον να κάνουν μπορούν.


Βασικά χαρακτήρος στοιχεία προσπαθώ να εκφράσω

το κάτι ζητώντας απ’ το εγγύς και απώτερο χθες

σαν κειμένου περίληψη, χιλιάδων σελίδων

που θα πρέπει να δώσω σε λίγες γραμμές.


Σε βιβλιοθήκες του κόσμου βιβλία ξεφυλλίζοντας

φανερή δυσκολία πανταχού συναντούσα

γιατί ενώ εις το στόχο πολλάκις πλησίαζα

να συμπτύξω ό,τι έμαθα, δυστυχώς δε μπορούσα.


Τελικά χθες το βράδυ στην αυλή μου διαβάζοντας

αγωνιστών αφηγήσεις του είκοσι ένα

η ματιά μου με έκπληξη στάθηκε

εις αυτόπτη τα λόγια έτσι δοσμένα:


Ήταν, λέει, μερικοί στο Μοριά που πολέμαγαν

στο πλευρό του μεγάλου Κολοκοτρώνη.

Τουφεκούσανε όρθιοι, τον εχθρό εχωράτευαν

και ζημιά εις αυτόν σοβαρή προκαλούσαν.


Γιατί, όπως λέει ο αυτόπτης ο μάρτυρας,

(στο Νησί τους, τα χωριά και την πόλη)

από όπλα πλήρως εγνώριζαν

επειδή – σαν θρησκεία – κυνηγοί ήταν όλοι.

Θ. Π.

11-7-2004

Δεν υπάρχουν σχόλια: