Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΠΗΓΕ ΚΑΛΑ
1

Σαράντα πλέον είμαι χρονών
τρέχω και δε προφτάνω
μ’ έγνοιες γεμάτες το μυαλό
τον επιούσιο κυνηγώ
τον Άγιο καλοπιάνω.
2
Εμέ, μ’ αδίκησε η ζωή
τι θάπρεπε να κάνω;
Τελείωσα Δημοτικό, μα…
- όχι πως θα το παινευτώ-
άξιζα πάρα πάνω.
3
Άνοιξα ένα μαγαζί:
“Εμπόριο είδη προικός”
λεφτά απόχτησα πολλά
ανέβηκα κοινωνικά
ανάσανα ο καψερός.
4
Γάμο καλό’ ναι έκανα
δυο σπίτια πήρα προίκα
εννιά μήνες εμόχθησα
κορούλα- ωχ –απόχτησα
την έβγαλα Μιμίκα
5
Από μικρός την πρόσεχα
της έπαιρνα παιχνίδια.
Δεν ήθελα η κόρη μου
να ζήσει σαν τη μάννα της
και να φυλάει γίδια
6
Από μυαλό ήταν μέτρια
και ονειροπαρμένη,
αλλά με φροντιστήρια
-το πίστευα ακράδαντα-
άριστη θα μου γένει.
7
Άμα έκλεισε τα τέσσερα
την έβαλα Αγγλικά
και στα τεσσερεσήμισυ
είπα, κατά προτίμηση:
Ας πάει και Γαλλικά
8
Στα πέντε πιάνο αγόρασα
να μάθει μουσική.
Έβαλα πρώτο στόχο μου
παιδεία νάχει η κόρη μου
φουλ καλλιτεχνική
9
Παράλληλα την έστειλα
μπαλέτο και χορό
και το Σαββάτο το πρωί
τη στέλνω για να μορφωθεί
παιχνίδι θεατρικό
10
Στο στόμα της ενόμισα
είχε δόντια μεγάλα.
Την έβαλα ορθοδοντική
θέλω ποιο όμορφη να βγει
απ’ τα παιδιά τα άλλα.
11
Στη πρώτη του Δημοτικού
την πήγα φροντιστήριο:
Γλώσσα και Μαθηματικά
σκέφτομαι γράφω (τ’ αρχικά)
έχω παιδί μυστήριο
12
Πρώτη στα γράμματα Σχολειό
τόπαιρνε με το δέκα!
Αγχώθηκα όμως εγώ
λένε ότι θα μουρλαθώ
με βρίζει και η γυναίκα
13
Εγώ όμως ανένδοτος
την έστειλα καράτε
να κάμει σώμα δυνατό
και να ζηλεύουν στο χωριό
να λένε : “αμποδάτε”
14
Να μη ξεχάσω να σας πω
ότι σούζα την έχω:
Τη δέρνω Τρίτη –Κυριακή.
έτσι, ας μη ξέρει αυτή,
την κόρη μου προσέχω.
15
Κάθε πρωί για το Σχολειό
την–εχαρτζιλικώνω.
Να φαει, να πιει, να δροσιστεί
(φοβάμαι μη μου μουρλαθεί)
μα δεν το φανερώνω.
16
Σαν πήγε στο Γυμνάσιο
τα δύσκολα πλακώσαν:
Αρχαία-Νέα-Θρησκευτικά
Βιολογία-Φυσικά
οι μέρες τελειώσαν.
17
Τα βάνω με τους ΄δάσκαλους
στα μέντιουμ τριγυρνάω.
Όμως αυτή τα έφτυσε,
η μάννα της με έπεισε
ψυχίατρο να πάω.
18
Χάπια της δίνει κίτρινα
να παίρνει πρωί-βράδυ.
Φοβάται, (μούπε μυστικά):
“Κάνει κάτι τρεμουλητά
στο μάτι της τ’ ασπράδι.”
19
Πραγματικά μπερδεύτηκα
δε ξέρω τι θα γίνει.
Ψυχίατρο πάω κι εγώ
άλλο να κάνω δε μπορώ
έχω μυαλό καμίνι.
20
Μου φταινε οι καθηγητές
-το ξέρτε το τροπάρι- :
“Φταίει το σύστημα, ο Θεός,
μέσο δεν έχω ο καψερός
καλούς βαθμούς να πάρει.”
21
Αυτοί εντάξει, ξέρουμε,
βολεύουν τα παιδιά τους
για τα Πανεπιστήμια,
-σιγά μην είναι τίμια-.
Την κάνουν τη δουλειά τους.
 22
Αυτοί μου φταινε σίγουρα
αλλά και οι Αλβανοί
όπου η κόρη μου εμέ
-αν κι από ράτσα “αφάν-γκατέ”
δεν πέρασε ούτε ΤΕΙ.
23
Έτσι, πάνε τα όνειρα
την πάτησα ο χαζός
και από το σόι Δε θα βγει
-μας έχουνε καταραστεί-
τουλάχιστον ένας γιατρός.
24
Αχ κοινωνία άδικη!
Ψωμί, έχουνε να φάνε
τα πρόβατα που τρέχουνε.
Πες μου Θεέ: Τι έχουνε
τα έρμα και ψοφάνε ;

* αμποδάτε = ζηλόφθονη έκφραση

* αφάν-γκατέ = έκφραση που υποδηλώνει την ανωτερότητα έναντι των άλλων. ( από το γαλλικό enfant gateau = παιδί γλυκό)
*ο καψερός =ο δύστυχος

Θ.Π. 
Ζάκυνθος 1999

Δεν υπάρχουν σχόλια: